پرایمر ایزوگام چیست

پرایمر ایزوگام چیست

هر ساله با شروع فصل پاییز فروش ایزوگام اصفهان رونق خوبی پیدا می‌کند. زیرا با آمدن فصل پاییز و زمستان تغییرات آب و هوایی بیشتر خودنمایی می‌نماید و مژده سرما و بارندگی را می‌دهد. یکی از مواردی که با آمدن فصل پاییز و زمستان باید به آن توجه شود، سقف خانه‌ها و ساختمان‌ها می‌باشد. با ایزوگام کردن سقف‌ها قطعا از نشت آب و نم دادن دیوارها به شدت جلوگیری به عمل می‌آید. به همین دلیل می‌خواهیم در این مطلب به معرفی ایزوگام و پرایمر ایزوگام بپردازیم تا شما بتوانید انتخاب خوب و مفیدی داشته باشید.

ایزوگام چیست

قبل از اینکه بخواهیم در مورد پرایمر ایزوگام صحبت کنیم، بهتر است در وهله اول خود ایزوگام را بشناسیم. به پوشش مقاوم از جنس قیر و الیاف که به وسیله حرارت و گرما به سطح چسبانده می‌شود، ایزوگام می‌گویند‌. آنها از نفوذ رطوبت آب و هرگونه نم به محیط زیرین خود جلوگیری می‌کنند. طول عمر ایزوگام‌ها چیزی حدود ۱۰ سال است. با نصب ایزوگام اصفهان در اکثر ساختمان‌ها، پشت بام‌ها و دیوارها یک لایه عایق رطوبتی عالی ایجاد می‌گردد. در زمان‌های گذشته برای عایق بندی ساختمان از قیر و آسفالت استفاده می‌شد که مقاومت آنچنانی هم نداشت. اما به مرور و با گذشت زمان ایزوگام یک عایق جایگزین برای آن شد.

پرایمر ایزوگام

منظور از پرایمر ایزوگام چیست

به ماده‌ای که جهت زیرسازی نصب ایزوگام به کار رفته می‌شود، پرایمر ایزوگام می‌گویند. این ماده که شکل مایع می‌باشد، از قیر و پودرهای معدنی تشکیل می‌شود. پرایمرها هنگام فروش ایزوگام‌های اصفهان به مشتریان عرضه می‌گردند. مشتریان برای بالا بردن کیفیت عایق ایزوگام  و در واقع یک ایزولاسیون مطلوب از آن استفاده می‌کنند. برای نصب و استفاده مطلوب‌تر از پرایمرها آنها را با آب و بنزین ترکیب می‌کنند تا مایع رقیق‌تری حاصل شود.

ویژگی و خصوصیات پرایمر ایزوگام

شاید خیلی از شما پرایمر ایزوگام‌ها را از نزدیک ندیده باشید. آنها به عنوان یک ماده حلال برای کمک به ایزوگام آمده‌اند. شکل ظاهری آن یک مایع مشکی مایل به قهوه‌ای است که به همان شکل مایع نگهداری می‌گردد. اما قبل از نصب ایزوگام‌های اصفهان، بر سطح کار ریخته شده و بعد از ۱۲ ساعت خشک می‌شوند. وزن پرایمرها اصولا یک کیلو یا بیشتر از یک کیلو هستند. پرایمر برابر فصل سرما تا منفی ۵ درجه زیر صفر در فصل گرما ۹۰ درجه سانتیگراد تحمل دارد. با استفاده از پرایمر توانایی چسبندگی ایزوگام بسیار بالا می‌رود.

اقسام متعدد پرایمر ایزوگام

اصولا هنگام عرضه ایزوگام اصفهان در نمایندگی‌های ایزوگام شما با سوال چه نوع پرایمر ایزوگامی را می‌خواهید مواجهه می‌شوید. در این مورد بهتر است با انواع آن آشنایی داشته باشید تا انتخاب دقیق‌تر را انجام دهید.

پرایمرهای ایزوگام بنزینی

این نوع پرایمر برای رقیق و حل کردن خود از بنزین استفاده می‌کند، به همین دلیل به آن پرایمر بنزینی می‌گویند. این مدل ایزوگام برای جلوگیری از نفوذ آب، محافظت از لوله‌های فلزی یا سیمانی در برابر فرسودگی و خوردگی به کار برده می‌شود.

پرایمرهای ایزوگام آبی

همانطور که از نام این نوع پرایمر برمی‌آید برای رقیق و حل شدن به مشتقات نفتی احتیاجی نداشته و به راحتی با آب حل می‌گردد. این نوع پرایمر علاوه بر اینکه نصب ایزوگام‌های اصفهان را ساده می‌کند، مقاومت آنها را برای مدت زمان طولانی افزایش می‌دهد.

پرایمرهای ایزوگام قیری

نکته قابل توجه در این نوع پرایمر قابل حل بودن در آب است. اما تنها تفاوت آن با بقیه پرایمرها کاربرد آن است. از پرایمر قیری برای آسفالت کاری بیشتر استفاده می‌گردد. اما به جز  آسفالت کاری برای بالا بردن چسبندگی در سطح‌های بتنی، آجری و دیگر مصالح به خوبی به کار برده می‌شود.

پرایمر ایزوگام

مزایای برتر پرایمر ایزوگام

حال که با مفهوم ایزوگام پیشتر آشنا شدید، برای شناخت بیشتر با پرایمر ایزوگام بهتر است مزایای آن را هم مورد بررسی قرار دهیم. البته نمایندگی‌های فروش ایزوگام اصفهان هنگام فروش پرایمرها به مزایای آنها اشاره می‌کنند اما بهتر است به طور مفصل آنها را شرح دهیم.

  • از آلودگی و گرد و غبار بر روی سطح کار جلوگیری می‌کند.
  • چسبندگی ایزوگام به سقف را افزایش می‌دهد.
  • به هیچ عنوان قابلیت اشتعال و آتش گرفتن ندارد.
  • از نفوذ بخار آب ورطوبت جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • سازگار با محیط زیست است و محیط را آلوده نمی‌کند.
  • بالا بردن دقت عملیات ایزوگام سقف از دیگر مزیت‌های پرایمر است.
  • پرایمرها عمر عایق‌های رطوبتی را بالا می‌برند.
  • از بتن‌ها در برابر کلریدها و سولفات‌ها به خوبی مراقبت می‌کند.
  • برای استفاده از پرایمرها نیازی به شعله و حرارت نیست و با هر ماده قابلیت به‌کارگیری را دارد.
  • پرایمرها در برابر بازها و اسیدها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.
  • ایرادهای احتمالی سیمان و بتن را برطرف می‌کند.

کاربردهای مهم پرایمر ایزوگام

به تصور عده کثیری پرایمرها فقط برای عایق سازی ایزوگام‌ها در نصب ایزوگام‌ اصفهان به کار برده می‌شوند، در حالی که چنین نیست. از پرایمرها برای عایق کاری دیوارها، حمام، پارکینگف پل‌ها و سایر موارد به کار گرفته می‌شود. در محیط‌هایی که آلودگی بسیار زیادی وجود دارد، برای اینکه از آجرها در برابر نمک محافظت کند، استفاده می‌گردد. در بیشتر مواقع هم از پرایمر و ماسه‌ها به عنوان یک آسفالت پیش ساخته یا سرد به کار گرفته می‌شود.

پرایمر ایزوگام

جمع بندی نهایی

با بررسی پرایمر ایزوگام و مزایای آن استفاده از این ماده را بسیار موثرتر کرده است، اما باید بدانید اجرای ایزوگام‌ها با دقت و اصول خاصی انجام شود وگرنه کارایی مطلوبی نخواهد داشت. پس بهتر است نصب و استفاده از پرایمرها را به متخصص‌های لازم آنها بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *